7 Feb 2012

Lawak antarabangsa: askar negara mana yang berani

Tiga orang Jeneral dunia sedang bertanding keberanian tentaranya dan untuk membuktikannya masing-masing jeneral memerintahkan salah seorang Askarnya untuk mengikuti arahannya.

 Jeneral Jepun : Askar maju sini

Askar Jepun : Siap Jeneral

Jeneral Jepun : Tangkap peluru yang saya tembakan ke tubuh kamu

Askar Jepun : Siap Jeneral

 Peluru langsung ditembakan dan kerana jaraknya terlalu dekat maka si Askar tidak dapat menangkapnya dan langsung mati. Si jeneral dengan bangga mengatakan,

 Jeneral Jepun : Lihat Askar saya sangat berani dan bersiap sedia untuk mati.


 Jeneral Jerman berang dan berkata,

 Jeneral Jerman : Askar maju sini

Askar Jerman : Siap jeneral

Jeneral Jerman : Tangkap peluru dari RPG yang saya tembak

Askar Jerman : Siap Jeneral

 Peluru meluncur cepat dan Askar yang menangkap hancur berantakan Si Jeneral sangat bangga dan memberitahu,

 Jeneral Jerman : Askar saya lebih berani bahkan untuk menangkap bom RPG.

 Dan sampai pula giliran Indonesia,

 Jeneral Indonesia : Askar maju sini

Askar Indonesia : Siap Jeneral

Jeneral Indonesia : Seberangi ladang periuk api dengan berlari cepat

Askar Indonesia : Tidak mau Jeneral !

Jendral Indonesia : Seberangi cepat !!

Askar Indonesia : Tak mau Jeneral !

 Sampai kali kelapan Jeneral memerintahkan askarnya, namun tetap di tolak. Lalu Si Jeneral berkata,

 Jenaral Indonesia : Lihat Askar saya yang paling berani. Arahan Jeneral langsung dia tak ikut.

No comments:

Post a Comment